De 4 beste vitamines voor het stimuleren van de hersenen

Hersenen stimuleren

Als je het gevoel hebt dat je een gebrek aan hersenkracht hebt, zou dit wel eens aan je eetgewoonten kunnen liggen. Goede voeding is werkelijk essentieel voor het behouden van een uitstekende werking van je hersenen, en het kan zomaar zijn dat je simpelweg niet genoeg vitamines voor je hersenen in je dagelijkse voeding hebt zitten. Je kunt daarom je voeding aanvullen of aanpassen, zodat je meer vitamines binnenkrijgt, met name de vitamines die goed zijn voor de hersenen. Hieronder staan 4 vitamines die je kunnen helpen je hersenen te stimuleren en je kortetermijngeheugen te versterken, en je algehele cognitieve presteren kunnen verbeteren.

Foliumzuur

Foliumzuur reguleert de mate van homocysteïne in het bloed. Het is bekend dat homocysteïne de hersencellen beschadigt wanneer de concentratie ervan verhoogd is, daarom worden de juiste supplementen met foliumzuur sterk aangeraden bij een verminderde hersenkracht. Foliumzuur verbetert eveneens je kortetermijngeheugen en verhoogt je alertheid. Als je foliumzuur neemt zul je je mentaal alerter voelen, in plaats van traag en slaperig. Je kunt foliumzuursupplementen in de meeste drogisterijen vinden. Voeding die rijk is aan foliumzuur zijn groene bladgroenten en peulvruchten, zoals bonen en linzen. Kortom, foliumzuur is een essentiële vitamine en zal je hersenen stimuleren.

Vitamine B12

Vitamine B12 speelt een belangrijke rol in het onderhouden van de gezondheid van je zenuwcellen. Deze vitamine stimuleert de productie van myeline, wat je zenuwcellen beschermt en ze isoleert tegen de elektrische impulsen van de hersenen. Dit is enorm belangrijk, aangezien veel psychische problemen ontstaan door verkeerd werkende zenuwcellen die een slechte bescherming van myeline genieten. Vitamine B12 supplementen verzachten de depressieve stemming en verhogen de mentale alertheid. Onderzoek heeft ook aangetoond dat vitamine B12 geheugenverlies kan voorkomen, waardoor het een enorm nuttig hulpmiddel is om je hersenen te stimuleren. Vitamine B12 is vooral te vinden in vlees, zoals gevogelte, vis, varkensvlees en rundvlees. Maak je niet druk als je een vegetariër bent. Je kunt ervoor kiezen om vitamine supplementen te nemen, die bij de drogist te vinden zijn, of simpelweg ontbijtgranen te consumeren waar eventueel vitamine B12 aan toegevoegd is.

Vitamine C

Atomen en moleculen die vrije radicalen worden genoemd kunnen je hersencellen beschadigen. Ze zijn vaak het bijproduct van chemische reacties in je lichaam waar zuurstof aan te pas komt. Om dit probleem tegen te gaan moet je een goede hoeveelheid antioxidanten innemen, wat de vrije radicalen uit je lichaam haalt. Vitamine C is één van de best beschikbare antioxidanten op de markt. Voldoende vitamine C in je voeding helpt de algehele prestaties van je hersenen te verbeteren. Je kunt vitamine C vinden in veel verschillende soorten fruit en groente, zoals sinaasappels en peulvruchten. Vitamine C zal werkelijk je hersenen stimuleren.

Vitamine E

Vitamine E is een andere antioxidant die helpt om je hersenen en zenuwcellen te beschermen tegen mogelijke schade. Onderzoekers hebben bewezen dat het aanvullen van je voeding met vitamine E de ontwikkeling van Alzheimer kan remmen, of het zelfs kan voorkomen. Een hoop andere hersenaandoeningen kunnen in feite worden voorkomen door ze simpelweg met antioxidanten te beschermen. Vitamine E zit voornamelijk in groene bladgroenten, noten, granen en zoete aardappels. Je lokale drogisterij of gezondheidswinkel verkoopt dit populaire vitaminesupplement hoogstwaarschijnlijk ook.

One Response

  1. Avatar Henk Beunk

Laat een reactie achter

Yoga Voor Spijsvertering

Yoga Voor Afvallen

Yoga Voor Fitness

Yoga Voor Flexibiliteit

Meld u nu aan voor onze
Nieuwsbrief!

Ontvang als bonus kortingcodes voor onze webshop!

Bedankt voor de inschrijving!

Er is iets fout gegaan!